Happy new year! - Reisverslag uit Greenhithe, Nieuw Zeeland van Eva Mansvelt - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Greenhithe, Nieuw Zeeland van Eva Mansvelt - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Eva Mansvelt

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Greenhithe

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ongelooflijk dat het alweer 2014 is... Ik kan al bijna zeggen dat ik een half jaar weg ben, wat betekent dat ik over een half jaar ook weer terug kom. De tijd vliegt echt voorbij!

Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt (en waarschijnlijk zelf ook ervaren) hebben, heb ik het druk gehad de afgelopen maand. De zomervakantie van de jongens is begonnen, de Kerstman is langs gekomen en hier in NZ lopen de temperaturen op tot (gisteren) 30 graden!! Maar ik zal bij het begin beginnen...

Het eerste weekend van december stond de eerste Kerstlunch al gepland bij Simon's stiefzus. Ik was ook uitgenodigd en kon die middag genieten van een heerlijke, zomerse Kerst-BBQ. Frisse salades, vers brood, 'sausages' en de 'glaced ham' kon natuurlijk niet ontbreken. Ook de Kerstman kwam langs en had een cadeautje voor alle kids en de middag eindigde met gespetter op de 'slippery slide'. De ideale (en natuurlijk veel aantrekkelijkere) manier voor de kinderen om schoon en fris hun pyjama's aan te kunnen trekken nadat ze uitgespeeld waren.

Het weekend daarna mocht ik met Eric, Kay en Saskia mee naar Taupo. Kay zou met twee vriendinnen "The half Iron Man" doen. Dit is een halve triatlon waar zij in teamverband aan zouden deelnemen. Alle sporters en supporters vroeg opgestaan, alle voorbereidingen waren getroffen en er was een strakke planning. Helaas ging het bij het eerste onderdeel, zwemmen, mis en moest het team worden gediskwalificeerd. Een enorme teleurstelling natuurlijk, maar uiteindelijk is het nog een hele leuke dag geworden! Die middag zijn we namelijk naar Wai-O-Tapu Geothermal Wonderland geweest. In dit park zijn enorme, natuurlijke geisers, meren en modderbaden te vinden die wel 100 graden Celcius kunnen worden. Onvoorstelbare kleuren en bubbels in deze meren kunnen bewonderen tijdens een prettige wandeling. In Kinloch (bij Taupo) een verfrissende duik in Lake Taupo genomen en 's avonds gezellig uit eten met iedereen.

Het weekend voor Kerst mezelf verwend op een knipbeurt bij de kapper in de buurt. Een ontspannende hoofdmassage gehad en de haartjes weer in model laten knippen. En vanaf Kerstavond begon het vreetfestijn! Kerstavond hadden we een familiemaaltijd met ons zesjes. Iedereen was gekleed in groen en/of rood, we hadden allemaal iets op ons hoofd en we moesten een speech voorbereiden. Een emotionele, gezellige en heerlijke avond die, misschien omdat het regende, echt als Kerst voelde.

Eerste Kerstdag werd gevierd bij de moeder van Simon. Aangezien zij oorspronkelijk uit Engeland komt waren deze gerechten niet zo zomers. Kalkoen, ham, aardappelen en veel verschillende soorten groenten. Ik had een rijstsalade gemaakt en Simone een spinaziesalade. Als toetje een 'trifle' en voor de jongens konden de 'Christmas crackers' niet ontbreken. Deze lijken op enorme snoepjes en open je door aan beide kanten te trekken. Wanneer hij open geklapt is kun je een chocolaatje, een papieren kroon, een klein speeltje en een mop/raadsel vinden. Voor de jongens is het open maken en de chocolade het belangrijkst denk ik, maar ik had deze 'Christmas crackers' nog nooit eerder gezien :)

Het weekend na Kerst was het feest nog niet over! Deze keer werd het gevierd met de familie van Simone. Iedereen mocht bij de ouders van Simone logeren, wat een ideale gelegenheid was om de nieuwe tent uit te proberen. Nog iets wat ik in NZ heb kunnen leren: het opzetten van een tent! Samen met Simon de enorme, 5-kabine, tent opgezet in de tuin en daarna met de jongens en hun drie nichtjes heerlijk in de tuin gespeeld. Die zaterdag 's ochtends in de rivier achter het huis een ritje op de kayak gemaakt, een wandeling met de honden gemaakt en naar het zwembad geweest. Zondag hadden we een Kerst-lunch met alle acht kleinkinderen en hun ooms, tantes en natuurlijk de opa en oma. Nóg meer cadeaus voor iedereen (jep, for me too!) en heel veel lekker eten!

Maandag terug naar Auckland en dinsdag (Oudjaarsdag) begon mijn vakantie. Met twee andere au pairs begon het tweede kampeeravontuur. De auto volgeladen en nauwelijks plaats meer om te kunnen zitten, reden we naar Pakiri Beach. De tent snel opgezet, bikini aangetrokken en heerlijk op het strand gelegen! Het nieuwe jaar begonnen op het strand, met een kampvuur, muziekje op de achtergrond en een wijntje in de hand. Could it get any better?! De rest van de week lekker niks gedaan, behalve op het strand gelegen, schelpjes gezocht en goed bij kunnen slapen :)

Over drie weekjes ga ik nog meer kamperen. Dit keer met het gezin, ter gelegenheid van mijn verjaardag! Hoe dit avontuur verloopt, zal ik jullie de volgende keer vertellen...

Cheers!!

• 05 Januari 2014 - 08:27

Eveline:

Wat een prachtig relaas weer, Eva! Wat maak je een boel mee. Echt een wereldervaring om nooit meer te vergeten. Wederom schitterende foto's, hoor!!
    Tot zo op Skype!
    Liefs

• 05 Januari 2014 - 18:35

Ing:

Heey lieve eva. Ik zie en lees wel dat je daar volop geniet en dat is fijn om te lezen. Zorg dat het niet te fijn word want we willen je wel terug hier zien. Geniet maar lekker en tot de volgende keer xxx

• 28 Januari 2014 - 07:48

Esther Pellis:

Hoi Eva,

Zo te lezen heb je het heerlijk daar. Wat goed zeg.
    Enorm veel plezier nog toegewenst.

Groetjes Esther