24 - Reisverslag uit Greenhithe, Nieuw Zeeland van Eva Mansvelt - WaarBenJij.nu 24 - Reisverslag uit Greenhithe, Nieuw Zeeland van Eva Mansvelt - WaarBenJij.nu

24

Door: Eva Mansvelt

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Greenhithe

En toen was ik ineens 24 jaar... Ik heb het geweten dat ik jarig was! De zondag voor mijn verjaardag vertrok ik met het gezin naar Mangawhai Heads om daar vier dagen te kamperen samen met nog een ander gezin. We hadden twee auto's compleet volgeladen met twee tenten, zes stoelen een tafel, een kastje (voor al het proviant), heul veul eten en drinken en natuurlijk slaapzakken, matrassen, strechers, dekbedovertreksets, etc.. De eerste avond hadden we flinke regenbuien, maar gelukkig hadden we een grote 'gazebo' (partytent) tussen de twee grote tenten, dus we bleven droog :) De rest van de dagen hadden we heerlijk weer, maar wel met hevige windstoten, want we zaten recht aan het strand. Dit was geweldig voor de kids, omdat zij zandkastelen konden bouwen en in het water konden spetteren terwijl de ouders voor de tent zaten en het in de gaten hielden.

Op mijn verjaardag werd ik wakker gemaakt door Baxter en Mitchell (de twee oudsten) die op me sprongen in de tent en me een hele lieve verjaardagskaart van Simon en Simone gaven. Buiten hing een slinger met 'Happy birthday' erop aan de tent en gedurende de dag werden overal ballonnen opgehangen, heb ik mooie cadeaus gekregen (uit NZ en uit NL!!) en kreeg ik zelfs een taart die Simone (met moeite) op de camping gebakken had! In de middag gezellig naar een ander, groter, strand gegaan en daar (op verzoek van mijn charmante zusje) op de foto gegaan met een coole surfer dude :)

Gisterenavond een verjaardagsbarbecue thuis gehouden voor 16 andere au pairs. Dit was heeeeel gezellig! Lekker eten, leuke cadeaus en veel gelachen. Via Sofie, een Zweedse au pair hier uit Greenhithe, ook een andere Nederlandse au pair, Rosan, ontmoet die nu in Mairangi Bay woont, dus daar snel weer mee afspreken om aan mijn Nederlands te blijven werken ;) Halverwege de avond hield Simon ook een ontroerende speech over mij en prees me letterlijk de hemel in. Dit bezorgde tranen in de ogen van de meeste, vrouwelijke, luisteraars en was een heel mooi gebaar! Het deed me weer beseffen hoe zeer ik bof met deze 'host parents'.

Komende zaterdag organiseert Au Pair Link snorkelen bij Goat Island waar ik met Kimberley en Emma naartoe ga! Heel veel zin in :) Volgende maand ga ik een tripje naar Napier/Gisborne maken met Sarah en Saskia, viert Kimberley haar verjaardag tijdens het Beer Festival in Auckland en ga ik mijn reis naar het Zuidereiland plannen. Ten slotte ben ik genomineerd als 'team leader' van de au pairs op de ''North Shore', wat inhoudt dat ik een nieuwe 'coffeegroup' ga opstarten, in de gaten houd dat het goed gaat met alle au pairs hier in de buurt en leuke activiteiten plan waar au pairs elkaar kunnen ontmoeten, gezellige dingen samen doen en NZ zo goed mogelijk ontdekken. Spannend allemaal!

Sooo... Catch you soon, baboon!

  • 06 Februari 2014 - 04:04

    Eveline:

    Jemig, lieve Eva, wat word je op handen gedragen en wat heerlijk dat je zo gewaardeerd wordt door je host-parents! Wat een unieke verjaardag heb je meegemaakt!! Team Leader, wat een eer en wat zul je die taak goed volbrengen, dat is jou wel toevertrouwd!!
    Succes met de planning van je trip naar het Zuidereiland, stiekempjes zijn we heel jaloers ;)
    Geniet ervan en tot Skypes maar weer!
    Liefs,
    Eveline

  • 06 Februari 2014 - 08:08

    Marleen Bouleij:

    super Eva, je hebt t echt na je zin en gied getroffen!!
    hopelijk wil je toch nog wel terug komen!!!

    Geniet ervan en dikke kus van ons allemaal!!!

  • 06 Februari 2014 - 08:36

    Mathieu:

    Hallo Eva,
    Nog van harte gefeliciteerd met je 24ste verjaardag.
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Veel plezier tijdens het Beer Festival (klinkt ok) en succes met de planning
    van je Zuidereiland trip! We lezen het wel weer.
    Groetjes,
    Mathieu


  • 06 Februari 2014 - 13:51

    H.J.A. EVENBOER:

    GA JE GOED LIEVE EVA, FIJN OM TE WETEN EN TOT GAUW!

  • 06 Februari 2014 - 19:34

    Danielle:

    Hee Eva, wat een geweldig avontuur beleef je daar toch!!! Geniet er nog veel van!

    Groetjes vanuit het natte, winderige ipv winterige nederland ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 18985

Voorgaande reizen:

22 Juli 2013 - 30 Mei 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: